کد خبر 13023
۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹

قیمت سنگ آهن برای دومین روز متوالی افزایش یافت

قیمت سنگ آهن برای دومین روز متوالی افزایش یافت

پس از فشار محرک چین، قیمت سنگ آهن به ۱۰۰ دلار در هر تن بازگشت و برای دومین روز متوالی رشد کرد.

به گزارش آهن نیوز؛ قیمت سنگ آهن برای دومین روز متوالی به شدت افزایش یافت که به دلیل گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این است که بسته تحریک اقتصادی چین به تقویت تقاضا کمک خواهد کرد. این ماده تولید فولاد به طور موقت به بالای ۹۹ دلار در هر تن در سنگاپور رسید. این در حالی است که در جلسه معاملاتی قبلی، حدود ۶ درصد افزایش یافته بود.

پکن روز سه‌شنبه مجموعه‌ای گسترده از اقدامات را با تمرکز ویژه بر احیای بازار املاک و مستغلات برای حمایت از اقتصاد خود رونمایی کرد.

این بازگشت، احتمال افزایش قیمت‌ها به سه رقم را افزایش داده است. با این حال، سنگ آهن از اواخر ماه مه بیش از یک پنجم کاهش داشته است که به دلیل کندی روند اقتصاد چین است. به عبارتی، صنعت بزرگ فولاد در این کشور با بحران مواجه شده است. در عین حال، عرضه قوی از سوی تولیدکنندگان برزیل و استرالیا کاهش یافته است.

به دلیل تحریک اقتصاد کلان، محصولات آهنی در کوتاه مدت عملکرد قوی دارند، اما بازار نقدی همچنان محتاط است. بنابراین، اگر تقاضا برای محصولات فولادی به طور قابل توجهی بهبود نیابد، عرضه و تقاضا برای سنگ آهن به تعادل نخواهد رسید و خطر نزولی همچنان وجود دارد.

تا ساعت ۱۱:۵۲ دقیقه صیح به وقت محلی سنگاپور، قیمت سنگ آهن ۳.۶درصد افزایش یافت و به ۹۸.۱۰ دلار در هر تن رسید، پس از اینکه تقریباً ۵درصد افزایش یافت. در چین، قراردادهای آتی به قیمت یوان بیش از ۳درصد در دالیان افزایش یافت، در حالی که قراردادهای فولاد در شانگهای نیز رشد کردند.

بیشتر فلزات پایه نیز پس از افزایش ۲.۵درصد در روز سه‌شنبه، که بزرگترین پیشرفت برای شاخص LMEX از اواخر ژوئیه بود، در قیمت‌های بالاتر قرار گرفتند. مس ۰.۵درصد افزایش یافت و به ۹۸۴۶ دلار در هر تن در بورس فلزات لندن رسید پس از اینکه تا ۱.۲ درصد افزایش یافت. آلومینیوم به بالاترین سطح خود از ژوئن رسید و روی برای سومین روز متوالی افزایش یافت و به بالای ۳۰۰۰ دلار در هر تن رسید.

منبع: مدار اقتصادی

انتهای پیام/z

کد خبر 13023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =